Case

Interactief dashboard 'Toere Troch Fryslân'

Thema: Bezoekers

Screenshot dashboard Fryslan

Ben je op zoek naar een  goed voorbeeld van hoe je inzichten uit een dashboard op een inspirerende en interactieve manier kunt delen? Kijk dan eens naar hoe DataFryslân dat heeft gedaan met het ontsluiten van data over de Customer Journey.

Bron: DataFryslân, 2021

DataFryslân heeft verschillende databronnen over de Customer Journey bij elkaar gebracht en op een aantrekkelijke manier inzichtelijk gemaakt. Op een interactieve manier kun je voor elk touchpoint uit de Customer Journey makkelijk informatie vinden die je zoekt.

In totaal zijn 16 klantcontactmomenten van de bezoeker aan Friesland is in kaart gebracht, te beginnen bij de oriëntatie en eindigend bij het schrijven van een recensie als ze weer thuis zijn.

Het interactieve dashboard geeft informatie over waar de toeristen vandaan komen, hoe ze informatie verkrijgen over Friesland, wat voor accommodaties ze boeken, wat ze  bezoeken tijdens hun bezoek en wat ze leuk vinden aan Friesland.

Interactief dashboard ‘Toere Troch Fryslân’

Bekijk dit voorbeeld om inspiratie op te doen om de Customer Journey van je eigen regio in kaart te brengen.

Ga naar dashboard 'Toere Troch Fryslân'