Doelgroep­segmentatie Glocalities

#databron

Wie willen we verleiden tot een bezoek aan Nederland? Het Glocalities-segmentatiemodel helpt NBTC bij het bepalen van de meest relevante internationale doelgroepen voor een duurzame ontwikkeling van bestemming Nederland. De doelgroepen worden binnen NBTC gebruikt voor onder andere de positionering, bestemmingsontwikkeling en marketing van bestemming Nederland. In de factsheets op deze pagina staan de segmenten van NBTC kort omschreven.

Bron: NBTC, 2020

Inzicht in doelgroepen met het Glocalities-model

Het Glocalities-segmentatiemodel biedt sinds 2014 waardevol inzicht in waarden, levensstijlen, culturele voorkeuren en consumentengedrag van inwoners uit 27 landen. Voor de ontwikkeling van bestemming Nederland ligt de focus op vijf belangrijke herkomstlanden: Belgiƫ, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten.

Om welke doelgroepen gaat het?

NBTC werkt met vijf doelgroepen binnen het Glocalities-model:

  • Creatives
  • Challengers
  • Achievers
  • Conservatives
  • Socializers.

Deze segmenten zijn gedetailleerd uitgewerkt in het e-magazine en in aparte factsheets. Per doelgroep is informatie opgenomen over onder meer reisgedrag, reismotivaties en de manier waarop ze het beste bereikt kunnen worden.

Bij iedere doelgroep wordt gekeken naar: 

  • Doelgroepverdeling per land
  • Lifestyle en waarden
  • Reisgedrag en voorkeuren
  • Imago van Nederland
  • Mediagebruik
  • Effectieve communicatiestijl
  • Demografische kenmerken 

Bekijk het e-magazine

Wilt u meer weten over de Glocalities segmenten?

Ga naar het e-magazine

Ontdek meer!

Bekijk de factsheets

Wilt u meer weten over de Glocalities segmenten?

Download de factsheets

Lees meer over:

Inzicht in bezoek(ers)