Strategie en innovatie
Innovatie in het data-ecosysteem vraagt om randvoorwaarden als een goede regie, een gedeelde datastrategie, een heldere infrastructuur en structurele financiering. De Nationale Datastrategie is een gedragen en sector brede strategie, met een heldere koers en genoeg flexibiliteit om bij te sturen als ontwikkelingen hierom vragen. Met pilotprojecten onderzoeken we hoe nieuwe databronnen kunnen bijdragen aan vraagstukken rondom toerisme. Lees hier meer op het gebied van strategie en innovatie.
Publicaties
De Nationale Datastrategie 2024-2027
De Nationale Datastrategie geeft richting aan het databeleid.
Fondsenscan Landelijke Data Alliantie
In opdracht van de LDA heeft Bureau Buiten een verkenning uitgevoerd naar additionele subsidiemogelijkheden. Ze hebben zowel naar Europese als nationale subsidiekansen gekeken die relevant kunnen zijn voor vraagstukken uit het LDA werkprogramma.
LDA Magazine
Lees het LDA Magazine met inspirerende verhalen, interviews en data‑inzichten uit het netwerk van recreatie en toerisme.
Interview met voorzitter Marieke Politiek
Lees hier het interview met Marieke Politiek.
Pilot: Welke inzichten geven (NEAR/Azira) GPS-data?
Hoe helpt GPS-data om bezoekersstromen en spreiding inzichtelijk te maken? Lees de pilotresultaten.